.

ERASMUS+ 2017-1-ES01-KA219-038127_1

lunes, 23 de octubre de 2017

Selección de participantes en el Liceo Cervantes de Bucharest, Rumania


SELECȚIE ELEVI
Proiect de parteneriat strategic în domeniul școlar Erasmus+ nr.2017-1-ES01-KA219-038127_5
cu titlul CRUZANDO FRONTERAS CON EL ARTE Y LA TECNOLOGIA


Dragi elevi și părinți,
Vă anunțăm demararea procedurii de selecție a grupului de lucru – ELEVI în vederea participării la
activitățile proiectului ERASMUS PLUS Cruzando fronteras con el Arte y la Tecnologia în perioada
2017-2019


METODOLOGIE SELECȚIE ECHIPA DE LUCRU PROIECT ERASMUS PLUS
SELECȚIE ECHIPA DE ELEVI
Documente de referință:
  • Legea educației naționale – Legea 1/2011
  • Apelul național la propuneri de proiecte 2017
  • APEL european 2017 pentru propuneri de proiecte în Programul Erasmus Plus
  • Ghidul candidatului
  • Regulamentul parlamentului European nr.1288/2013 și Memorandumul Guvernului României nr
.10951/2013
În selecția grupului țintă de participanți se va promova o politică de informare corectă și o metodologie clară
care va asigura participarea fără discriminare, respectând principiul egalității de șanse și al transparenței.
Obiectivele proiectului:
Obiective generale: - Creativitate și cultură
                                          -Egalitate de gen și de șanse
                                          - Dezvoltarea competențelor digitale
          Obiective specifice:
  • Îmbunătățirea cunoștințelor în domeniul limbii spaniole, al artei, al științelor umaniste și al TIC
  • Dezvoltarea abilităților de comunicare
  • Conștientizarea elevilor în legătură cu ideea de inegalitate de șanse în toate domeniile vieții
  • Motivarea, integrarea și îmbunătățirea rezultatelor școlare ale elevilor
  • Dezvoltarea creativității și a capacității de  decizie în rezolvarea problemelor de orice natură
  • Dezvoltarea abilităților sociale
  • Creșterea nivelului de cunoaștere interculturală
  • Conștientizarea în legătură cu importanța valorilor etice în societate
  • Utilizarea artelor ca modalitate de expresie și drept mijloc de promovare a păcii în lume


Rezultate așteptate:
  • Crearea unei pagini web
  • Crearea unui blog al proiectului
  • Crearea unui album online cu posterele realizate în timpul proiectului
  • Crearea unui album de fotografii
  • Crearea unui film cu toate reprezentațiile teatrale realizate în proiect
  • Povestiri online în colaborare
  • Recitaluri de muzică și poezie
  • Lectură colectivă din opere literare


FORMAREA ECHIPEI DE ELEVI
Art.1 Eligibilitatea

1. Elevii înscriși să participe la selecție trebuie să fie elevi ai LTB Miguel de Cervantes, București ,
 în clasele 9-11 (15-17 ani).
2.Elevii vor fi supuși la 2 probe obligatorii: dosarul și interviul și 1 probă de departajare în cazul
 barajului (realizarea unei sarcini de lucru – proba practică).
3.Elevii care nu obțin cel puțin 70 de puncte la selecție, nu vor putea face parte din proiect.
4.Punctajul maxim obținut va fi de 100 de puncte cumulate la toate probele.


Art. 2 Echipa de lucru a proiectului
2.1 Echipa de lucru a proiectului va fi compusă din elevi și cadre didactice.
2.2 Elevii care participă la procesul de selecție și se califică, vor face parte din echipa de lucru a
proiectului.
2.3 Elevii care cumulează cele mai multe puncte pe durata desfășurării proiectului, vor putea
participa la mobilități în străinătate.


Art.3 Participarea la mobilități în străinătate
3.1 Orice elev care a participat la concursul de selecție va avea drepturi și responsabilități depline în
echipa de proiect și va putea lua parte la mobilitățile în străinătate.
3.2 Elevii care se vor implica în cele mai multe activități vor aduna câte 5-10 puncte pentru fiecare
participare/ implicare, în funcție de dificultate.
3.3 Elevii care vor demonstra o implicare consistentă, vor participa la mobilitățile în străinătate,
prin cumularea punctajelor obținute în urma participării la activități în cadrul proiectului.
3.4 Mobilitățile în străinătate se vor desfășura pe baza reciprocității, fără a discrimina însă persoanele
care nu dispun de condiții decente.
3.5 Bugetul proiectului pentru mobilitățile cu elevi în străinătate acoperă costurile pentru transport în
procent de 80 % inițial și 20 % ca sold la încheierea proiectului.
3.6 Cheltuielile de subzistență (cazare, masă, activități locale, etc) vor fi acoperite de familiile gazdă.


PROBA 1
Dosarul de candidatură se va depune la secretariatul școlii în perioada 2-13 octombrie 2017 și va cuprinde:
  1. Cerere scrisă adresată conducerii școlii (formular tip)
  2. Recomandarea profesorului diriginte cu specificarea mediei la purtare din anul precedent
  3. Recomandarea profesorului de limbă spaniolă și o copie după atestatul de limbă spaniolă nivel A2/B1
  4. Declarație/ acord scris din partea părinților privind participarea la activitățile proiectului și implicarea
totală a acestora (formular tip)

5. Realizarea unui logo pe tema proiectului

6.Adeverință/ atestat de abilități în domeniul artelor (muzică, dans, teatru, etc)

7.Alte acte care dovedesc rezultate obținute la concursurile școlare și implicarea în alte activități
extrașcolare artistice.
8.CV în format Europass/ european în limba română și semnat de candidat

9.Scrisoare de motivație (formular tip) în care se specifică calitățile care îl recomandă pe candidat și ce
așteptări, responsabilități și angajamente își va asuma candidatul în perioada desfășurării proiectului

10.Certificat de naștere
      
      11. Vă rugăm să inserați documentele solicitate într-un dosar plic, respectând ordinea de mai sus.
Menționăm că toate documentele solicitate în dosarul de candidatură sunt obligatorii.


Criterii de selecție dosar: 60 de puncte
Criteriu
Subcriteriu
Punctaj maxim
Evaluare comisie
Observații
Implicarea în viața școlii
Implicare în activitățile clasei
5 puncte

Recomandarea dirigintelui/ profesorilor

Rezultate la învățătură (media generală, purtare)
 5 puncte

Catalog

Participarea la concursuri școlare de orice tip
Maximum 5 puncte (1 punct/ concurs)

Diplome

Premii/ mențiuni/ la activități în domeniul artistic
Maximum 5 puncte (1 punct/ premiu, mențiune)

Diplome, fotografii

Răspuns pozitiv la toate solicitările școlii
 10 puncte

Secretariat/ diriginte
 TIC
Abilități TIC
10 puncte

Profesor informatică/ medii/ atestate/ diplome
LIMBĂ
Competențe lingvistice
10 puncte

Recomandări profesori de limbi străine, atestat de limbă
LOGO
Logo
10 puncte




PROBA 2 : Interviu: 40 de puncte
Vor fi evaluate: profilul candidatului (capacitatea de a lucra în echipă, toleranța, rezistența la stres, capacitatea
de adaptare, seriozitatea și credibilitatea, puterea de convingere) și dorința de implicare în activitățile proiectului.


PROFIL ELEV
  • Persoană dinamică, capabilă de efort intens
  • Interes susținut și implicare totală – disponibilitate de a lucra în timpul liber
  • Seriozitate și simț organizatoric
  • Motivație
  • Sprijinul familiei
  • Posibilitatea de a primi în familie elevi străini
  • Abilitatea de a atrage donații și/ sau sponsorizări sau cea de a organiza activități de colectare a unor obiecte ori resurse necesare proiectului (materiale pentru spectacole, costume, etc)


SUCCES!


                                                                                                                 Echipa de selecție

              Coordonator prof. Alina Ene

No hay comentarios:

Publicar un comentario